My Dog 2026

Då var my dog över för den här gången. Blir intensiva dagar som för min del faktiskt drar i gång redan på fredagen med att bygga vår rasmonter inne på mässans ”rastorg” tillsammans med Maritha. Men nu har vi gjort det några gånger så går enkelt att fixa. På söndagen kom Helene och Hubban ner och vi hade två supertrevliga dagar talismans.

Lördagen var det dags för Nosework för Rost NW1 inomhus.

Det är mycket utmanade miljö att söka i då sökområdena är uppbyggda ”rum” och det är både publik och speaker som pratar och allt ljud runt omkring. Det var trångt utanför vid uppsamlingen och det var fysisk banvandring på plats och blev ganska trångt.
Men Rost var så grymt duktig. Gjorde 3 snabba sök med bra tider. På fjärde söken var det en hund som hade kissat i sökområdet vilket Rost tyckte var ganska äckligt så han tog en stund på sig att hitt gömma eftersom kisset var ganska nära. Det blev trots det 100 poäng och diplom.

På sök 3 blev vi tom 2a av 50 hundar , så är grymt stolt över honom. Vi slutade på en 15:de placering av 50 hundar.


Måndag var det 21 anmälda hundar och domare Petter Sten från Norge

Ställde Jaffa och Dio båda dagarna. Även Mimmi hade kommit ner från Norge med Maxa och Finley så hade faktiskt med fyra hundar.

Jaffa blev 2a BT med CACIB och jättefin kritik. Maxa blev inte places men fick Excellent och även hon fin kritik.

Dio 4a i juniorklassen och Finley 3a båda med fina kritiker men behövde utvecklas mer.

Tisdag var det dags i igen 23 hundar anmälda Domare var Anne Buvik från Norge

Dio vann juniorklassen med CK och Junior CACIB Blev sedan 2a bästa hane och fick CERT Finley blev 2a i junoirklassen. Båda med fina kritiker.

Jaffa slog till och blev bästa tik och därefter BIM Maxa vann öppen klassen med CK och i bästa tik placerades hon 3a men blev rädd för något på sista varvet och tappade svansen och blev tyvärr oplacerad.

Uppfödargruppen fick vi trots det fin kritik och HP

Så en riktig kanondag för vår del! 🙂

X