Tånga Hed Terrier Derby

I helgen åkte vi till vår sedvanliga utställning i Tånga Hed. I vanliga fall brukar vi ju ta vagnen upp och få en sista helg innan hösten kommer på riktigt. Men nu hade vi ju valpar hemma så då blev det åka fram och tillbaka och det går ju bra det oxå när det inte är så långt. Stort tack till Lisel och Maritha för all hjälp och pepp vid ringen.

På lördagen var det 16 hundar anmälda och domare Thomas Hehir

”Dio” Coredogs Livin on The Egde blev bästa junior med fin kritik. Blev även utplockad i en fin juniorklass men inte placerad. Jaffa Coredogs Savage Heart 2a BT och Saga 2a i champion klassen men inte placerad.

Söndagen var det 13 hundar anmälda med domare Hans Erhard Gruttner.

”Dio” Coredogs Livin on The Egde blev bästa junior även här med lovande kritik. Jaffa Coredogs Savage Heart blev BIM och Vera EXC och CK men inget mer eftersom hon bestämde sig för att inte gå alls efter en stund.

X